L'Esport Català Universitari al Saló de l'Ensenyament 2018

La 29a edició del Saló de l’Ensenyament, amb un 50% més de superfície, obrirà les seves portes del 14 al 18 de març amb una àmplia oferta formativa, informació sobre estudis i sortides professionals, sobre el procés d’accés a les universitats catalanes (Canal universitats), ajuts i beques (AGAUR), i activitats d’assessorament individualitzat per equip d’orientadors que atendran de manera personalitzada els dubtes i consultes dels visitants, amb 300 expositors amb tota l’oferta educativa a Catalunya.

Un any més, amb l’objectiu de fomentar la pràctica d’activitat física per contribuir a la millora de la salut i qualitat de vida, els serveis d’esports de les universitats catalanes, coordinades enguany per la Universitat Politècnica de Catalunya, organitzaran, amb una pista de bàsquet i unes carpes a la Plaça de l’Univers, diferents activitats esportives.

La celebració dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) de Basquetbol 3x3, on s’enfrontaran destacats jugadors universitaris, tres contra tres en categoria femenina i masculina, decidirà els campions de l'edició d'enguany. L’equip campió obtindrà una plaça per representar a Catalunya als EUSA Games de Coimbra 2018.

Així mateix, els visitants podran gaudir d’aquests campionats i descobrir l’oferta d’activitats esportives que s’hi mostren. Tothom podrà participar en diferents modalitats d’esports de forma interactiva:

Taller de Fisioteràpia esportiva.- Els participants  podran realitzar un circuït que consta de dues parts: a) Simulació de la prova de salt horitzontal (una de les proves per accedir al Grau de CAFE). Cal saltar cap endavant tant com es pugui emprant ambdós peus simultàniament. b) Taller d’electroestimulació muscular. Després d’escalfat el múscul, un taller de fisioteràpia amb aparells d’electroestimulació muscular per descarregar o tonificar-lo.

Taller de Nutrició esportiva.- Es podran mesurar diferents aspectes del cos per valorar l’estat físic i nutricional: Complexió òssia. Biopedància o composició corporal, permet valorar la massa greixosa, muscular o òssia i valors d’aigua corporal total de l’organisme. Circumferència de cintura. Indicador del greix corporal, correlaciona el contingut de greix visceral amb el risc cardiovascular. Index de massa corporal: per classificar l’estat nutricional de l’individu en base el pes. D’altra banda, informació de les pautes nutricionals a seguir abans, durant i després de fer esport amb 10 recomanacions d’hàbits alimentaris per una bona pràctica esportiva.

Taller de propiocepció, taping i teràpia manual.- Per aprendre els coneixements bàsics de fisioteràpia de la mà d'alumnes i professors de la UIC Barcelona. La propiocepció és la capacitat de sentir la posició relativa de parts corporals contigües. El taping és un tipus d’embenat especial que permet el moviment. La teràpia manual es basa en el tractament de les condicions neuro-múscul-esquelètiques dels pacients.

All Star.- Cal demostrar les habilitats amb la pilota de bàsquet anotant 3 triples consecutius des de diferents punts de línia de 6,25 m.

Tennis platja.- Els professors explicaran als participants les normes d'aquest esport, així com tècniques per millorar l'estil de joc i petites practiques per provar-ho.

Zumba.- Classe oberta d'aquesta modalitat esportiva. El zumba és una modalitat esportiva creada el 1994 pel ballarí Beto Pérez. Consisteix en una activitat cordiovascular que combina exercicis de tonificació amb passos de balls llatins. Les coreografies estan basades en passos senzills i repetitius, cosa que fa que sigui molt fàcil seguir-la i no cal una preparació física en concret. El zumba permet tonificar, elevar les pulsacions i cremar calories.

Gold Sprint.- Pedalejar el màxim possible. Dues bicicletes estàtiques amb una pantalla. L’objectiu és vèncer l’adversari i realitzar 300 metres en el menor temps possible, en 30 segons.

Korfbal.- Exhibició de jugadors internacionals de Korfbal i tècnics de la FCK. El Korfbal és un esport jugat entre dos equips mixtes (4 noies i 4 nois) que busquen introduir la pilota dins d’una cistella. Experts de la federació i jugadors demostraran les tècniques bàsiques: agilitat, habilitat i esport sense contacte físic.  Es faran partits curts perquè tothom pugui practicar.

Taller d'escacs.- Demostració del món dels escacs. Partides obertes entre el públic i experts de la federació Catalana d’Escacs.

Fireside Gathering de Hearthstone.- (iesports- esports electrònics). Torneig obert i  partits d’exhibició amb els millors jugadors universitaris de la temporada 2017/18. El joc (eSport) que es jugarà durant el Saló és el Hearthstone.

Activitats Esport 2018 Saló

Data d'actualització:  06.03.2018